14 Ekim 2013 Pazartesi

Çitlenbik(Menengiç) Nedir Faydaları Nelerdir

Çitlenbik-Celtis Australis Melengiç,sakızlak,çitlenbik,çıtlık,buttum ve çatlangüç adıylada bilinen bu bitkimiz İç Anadolu ve Güney Anadolu bölgelerimizde yabani olarak yetiştiği gibi aşıla yapılarakta üretilen 15-20 metre boyunda sivri uçlu ve kenarları dişli olan bir ağaçtır.Meyveleri 10-15mm. büyüklüğünde yeşil üzeri mavi ve koyu yeşil renklerde kabukludur.Bu ağaç aşılandığında antep fıstığı ağacı olur.
Ayak terlemesine ve kokusuna diş eti yaralarına,böbrek ve idrar yolları enfeksiyonlarına,taş ve kum dökmeye,öksürük ve soğuk algınlığına,balgam söktürmeye,mide ve bağırsak sancılarına,nefes darlığı ve astıma,kalbi güçlendirmeye,dalak hastalıklarına ve saçları beslemeye iyi gelmektedir.
Meyveleri taze olarak çerez gibi yenilir,yaprağı ve meyveleri kaynatılarak suyu içilir,kavrularak kahvesi yapılır,öğütülüp bala karıştırılıp yenilir.Ağacın sakızı mide hastalıklarına kullanılır.Sabunu yapılır bıttım sabunu olarak saçlara kullanılır.

2 yorum:

  1. miyde yanması hırıltı nefes daralması vardı birinin tavsiyesiyle toplayıp yemeye başladım evimin yanindaki parkta ağaçlari bolca şaşırdım mevsimi boyunca hergün işe giderken eve gelirken toplayıp bolca yerdim andolsunki faydasi beni şaşırttı tadı çokgüzel yukardada faydaları yazıyor emin olun gerçekten azbile bunungibi rahatsızlık cekenler toplayıp yesinler inanılmaz güzel allah nimetleri verirken her hastalığın bir bitkisinide lütfeylemiş şükürler olsun dermansız dert vermesin kimseye rabbim toplayin yiğın sadece

    YanıtlaSil
  2. Nereden bulabilirim taze öitlembik

    YanıtlaSil